Ofte stillede spørgsmål

Hvordan får jeg min nye sundhedsforsikring ?

Tryk oppe i højre hjørne ”Bestil nu”. Du kan enten bede os om at ringe og taste dine oplysninger, eller du kan selv indtaste alle dine oplysninger.

Sundhedsforsikringen tegnes for et år af gangen og kan opsiges med 1 måneds varsel til såkaldt hovedforfald. Man kan vælge enten helårlig betaling eller månedlig betaling. Hvis du har spørgsmål til dækninger eller andet er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 88626362.

Hvordan får jeg hjælp til undersøgelse og behandling af en skade eller sygdom ?

Du anmelder hurtigt og let dit behov for undersøgelse og behandling her på siden (øverst i højre hjørne under ”anmeld skade”), du kan ringe på 70206121 eller anmelde online https://ds-sundhed.dk/anmeld-skade/ 

Hvor lang tid går der, før jeg får svar på min anmeldelse ?

Din anmeldelse bliver typisk behandlet meget hurtigt, normalt 1-2 hverdage. Du kan løbende følge forløbet på Mit DSS.

Hvem kan købe en sundhedsforsikring ?

Alle offentligt ansatte kan købe vores sundhedsforsikringer. Er du ikke offentligt ansat henviser vi til www.sundforsikring.dk

Hvad med kroniske lidelser ?

Kroniske lidelser opstået før forsikringen er tegnet dækkes ikke. Dog kan man have anciennitet med fra tidligere Sundhedsforsikring, hvor man så vil være dækket, hvis det er opstået mens denne var i kraft. Kroniske lidelser opstået i forsikringstiden vil være dækket i op til 6 måneder fra diagnosetidspunktet.

Har man vores UDVIDET DÆKNING vil der være 12 fysioterapi-, kiropraktor- eller massagebehandlinger pr. kalenderår. Forebyggende og lindrende behandlinger er dækket, og der dækkes uanset og lidelsen er opstået før eller i forsikringstiden.

Skal jeg selv lægge penge ud for behandlinger?

Bliver du behandlet inden for Forsikringsselskabet Dansk Sundhedssikring A/S netværk eller privatklinik eller privathospital, vil betalingen normalt ske direkte mellem behandlingsstedet og Dansk Sundhedsforsikring. I visse tilfælde som fx Akupunktur, Zoneterapi og Osteopati dækkes max. 500 kr. pr. behandling. I tilfælde, hvor man selv lægger ud indsendes kopi af originale regninger.

Skal skaden være sket i arbejdstiden?

Nej. Din sundhedsforsikring dækker skader og sygdomme opstået i både arbejdstid og fritid.  Husk at tegne en rejseforsikring når du rejser, da dette ikke er en rejseforsikring.

Kan min ægtefælle/samlever/børn også købe en sundhedsforsikring?

Ægtefælle/samlever og børn mellem 0-69 år kan naturligvis også tilkøbes.

Bestil din sundhedsforsikring

Skal jeg forbi egen læge, inden jeg kan blive behandlet ?

Du skal i nogle tilfælde have en lægelig henvisning eller anbefaling, der beskriver sygdommen/skaden før du kan bruge forsikringen. Du skal være opmærksom på, at du i nogle tilfælde kan vælge Online lægevagt til disse henvisninger.

Dækning i og udenfor Dansk Sundhedsforsikrings netværk ?

Du har mulighed for selv at vælge behandler, men tal med Dansk Sundhedssikring inden, da deres netværk tilbyder de rigtige specialister og du har i nogle tilfælde bedre vilkår.

Kan jeg skifte behandler, hvis jeg er utilfreds ?

Det er meget vigtigt, at forholdet mellem patient og læge/behandler er godt og tilfredsstillende samt at du altid føler dig i trygge hænder. Har du derfor i dit behandlingsforløb behov for at skifte behandler, skal du hurtigst muligt kontakte Dansk Sundhedssikring på telefon 70206121.

Hvad sker der, hvis jeg ikke længere er ansat i det offentlige ?

Er du ikke længere offentlig ansat, har du og din familie ikke længere mulighed for at benytte jer af vores helt specielle aftale til offentlige ansatte. Du vil være omfattet frem til hovedforfald, hvilket er 1 år frem fra seneste fornyelse. Du vil herefter kunne kontakte Forsikringsselskabet Dansk Sundhedssikring A/S på telefon eller hjemmeside og forsætte som privatkunde.

Får min arbejdsgiver besked om, at jeg har tegnet en sundhedsforsikring eller om eventuelle skader og behandlinger ?

Nej, din arbejdsgiver får ingen informationer om dig eller dit skadeforløb eller behandlinger. Det er en privat tegnet sundhedsforsikring.

Hvordan kan jeg opsige min forsikring ?

Du har 14 dages fortrydelsesret efter du har modtaget policen. Herefter er forsikringen tegnet for et år af gangen og kan skriftligt opsiges på info@sundhedsagenturet.dk en måned før hovedforfald.

Hvilke muligheder har jeg online ?

Du kan anmelde skader på https://ds-sundhed.dk/anmeld-skade/ 

Du kan anvende Online læge

OM OS

Vi har mere end 30 års erfaring inden for rådgivning omkring forsikring, og vores mål er at sikre offentligt ansatte adgang til Danmarks bedste sundhedsforsikring.

I SAMARBEJDE MED FORSIKRINGSSELSKABET DANSK SUNDHEDSSIKRING A/S

Vi samarbejder med Forsikringsselskabet Dansk Sundhedssikring A/S, der er Danmarks førende og mest innovative udbyder af sundhedsforsikringer. Det sikrer dig tryghed i en travl og hektisk hverdag.

KONTAKTOPLYSNINGER

Sundhedsagenturet ApS
Stengårdsvej 21
4340 Tølløse
+45 88 62 63 62

CVR: 37367907